Centrala Telefoniczna Slican NCP
Centrala telefoniczna Slican NCP to nowoczesny system zunifikowanej komunikacji.
Centrala telefoniczna Slican NCP to platforma telekomunikacyjna IP o wydajności do 300 jednoczesnych rozmów i 40 połączeń video nawet dla 10.000 użytkowników. Doskonała jakość komunikacji i elastyczność systemu stanowią podstawy do projektowania bezpiecznych rozwiązań VoIP.
Najważniejsze są Twoje potrzeby!
Slican NCP jest systemem zunifikowanej komunikacji z szerokim zakresem usług: contact center i call center, komunikator, czat, wysyłanie sms-ów, nagrywanie rozmów, fax2mail, voice2mail, konferencje i video konferencje, zarządzalne kolejkowanie połączeń i inne. Serwery NCP mogą obsługiwać firmy i instytucje, których oddziały, są zlokalizowane w dowolnym miejscu. Efektywne zarządzanie elementami systemu i usługami w firmie wielooddziałowej zapewnia elastyczne oprogramowanie z dostępem do sieci LAN i WAN. Czytelny interfejs Slican ConfigWEB jest sprawnym narzędziem do zbudowania indywidualnego systemu i jego konfiguracji przez przeglądarkę internetową.
Komfort Komunikacji
Obsługę klienta na najwyższym poziomie zapewni wielokanałowa obsługa połączeń, szybka komunikacja pomiędzy oddziałami, a także dodatkowe trasy połączeniowe dla ruchu telekomunikacyjnego w czasie awarii. Do tego analiza historii połączeń i rozmów w celu eliminowania wąskich gardeł. Szybki i łatwy dostęp do centrali przez sieć Ethernet – daje możliwość natychmiastowej reakcji i usprawnia zarządzanie systemem. Bezpieczeństwo systemu oparte jest między innymi na szyfrowaniu połączeń video i voice (TLS/SRTP), a redundancja (NCP-CM400P i NCP-CM600P) zapewnia zdublowanie elementów systemu w celu zapewnienia ciągłości pracy także podczas awarii.
Treść połączeń głosowych oraz dane bilingowe mogą być rejestrowane. Serwer zapewnia obsługę protokołu LDAP z dostępem do książki telefonicznej w serwerze. Całość dopełnia wielofunkcyjna poczta głosowa (voice2mail) oraz zaawansowany interaktywny IVR. Zintegrowanie zarządzania wieloma składnikami sytemu z jednego miejsca za pomocą interfejsu ConfigWEB ułatwi pracę każdemu administratorowi.
Call Manager – serce systemu
Sprawne i wydajne działanie całego systemu Slican NCP zapewnia jednostka centralna – „Call Manager”, która oferuje zunifikowaną komunikację niezależną od rodzaju wykorzystanego łącza. Interfejsy do łaczności tradycyjnej (TDM) tzw. gateway’e (bramy) pozwalają korzystać nie tylko z szerokorozumianej łączności IP ale również ISDN, GSM i analogowej (FXO). Dopasowując wg potrzeb gateway możemy do systemu podłączyć cyfrowe terminale systemowe (CTS) lub analogowe (FXS), a połączenie z siecią LAN pozwala zastosować wielofunkcyjną aplikację Slican PhoneCTI lub inne rozwiązania typu softphone. Rozmowy, konferencje czy połączenia video mogą być nagrywane dzięki wewnętrznemu, zintegrowanemu systemowi nagrywania rozmów.
W zależności od natężenia ruchu telefonicznego i potrzeb użytkownika Call Manager oferowany jest w różnych wersjach:
Slican NCP-CM300P:
|
![]() |
Slican NCP-CM300P.1BC:
|
![]() |
Slican NCP – CM400P.1BC:
|
![]() |
Slican NCP – CM600P.1BC:
|
![]() |
Przełączniki Sieciowe
Slican NCP – SW242S.P150
SW242S to zarządzalny przełącznik sieciowy typu plug-and-play, więc żadna konfiguracja startowa, do pierwszego uruchomienia, nie jest wymagana. Obsługa VLAN, MAC Security czy wsparcie dla Spanning Tree podnoszą walory funkcjonalne urządzenia w środowisku sieciowym. Informacyjne diody LED wskazujące stan oraz aktywność danego portu, pozwolą na szybką diagnostykę oraz usunięcie jakichkolwiek problemów. Zarządzanie switchem dostępne jest z poziomu przeglądarki www. Switch NCP-SW242S.P150 dostarcza zasilanie zgodne ze standardem PoE na wszystkich 24 portach.
- wbudowane porty optyczne do podłączenia innych urządzeń za pomocą światłowodu
- szybkość transmisji: 10Mbit/100Mbit/1Gb/s
- funkcjonalność auto MDI/MDI-X na portach Ethernet
- zasilanie PoE
- zdalne zarządzanie przez przeglądarkę WEB
- możliwa integracja z systemem NCP
- Dostępne porty sieciowe:
- 24 porty (RJ-45) z auto negocjacją (10/100Mbps) oraz zasilaniem PoE w standardzie IEEE802.3af (w zależności od wersji)
- 2 porty (RJ-45) lub 2 porty SFP z auto negocjacją (10/100/1000Mbps)
- Zasilanie:
- z sieci prądu zmiennego ~230V, 50Hz
- zasilanie awaryjne
Slican NCP – SW24S
SW24S to standardowy przełącznik sieciowy dedykowany do współpracy z systemami NCP. Switch jest wymagany dla systemów przekraczających sześć półek NCP-GW umieszczonych w jednej szafie z Call Manager-em.
- Dostępne porty sieciowe:
- 24 porty (RJ-45) (10/100Mbps)
- 2 porty (RJ-45) (10/100/1000Mbps)
- Zasilanie:
- z sieci prądu zmiennego ~230V, 50Hz
- opcjonalne zasilanie awaryjne (Opcjonalne gniazdo akumulatora BATTERY IN 12V)
Gateway – bogactwo możliwości
Gateway może być predefiniowany lub skomponowany wg potrzeb użytkownika. Wśród predefiniowanych znajdziemy przygotowane do podłączenia np. 24 abonentów lub mieszane dla abonentów cyfrowych (systemowych) i zwykłych, jak również bramy ISDN PRI i BRI czy GSM. W zależności od wybranego call managera możemy dołączyć nawet do 127 gateway’ów. Całość zintegrowana jest w sieci LAN lub z wykorzystaniem switchów.
Każdy klient ma teraz dostęp do oferty sprzętu i oprogramowania, które pozwalają korzystać ze wszystkich możliwości współczesnej telekomunikacji i teleinformatyki.
Efektywnie prowadzony biznes stawia wysokie wymagania przed dostawcą rozwiązań telekomunikacjnych. Wydajność komunikacji przekłada się bezpośrednio na efektywność biznesu i zależy od zastosowanego systemu czy platformy telekomunikacyjnej. Slican NCP zapewnia taką efektywność.
Licencje – działanie systemu
Głównym atrybutem licencjonowania w centrali SLICAN NCP są elastyczne możliwości skalowania systemu (np. do 10 tys. użytkowników) w wielu przypadkach bez konieczności modyfikacji sprzętowych. Takie kompleksowe i ekonomiczne podejście do potrzeb, zapewnia efektywność każdego projektu. Tym samym klient sam decyduje, kiedy i jakie licencje kupi w celu zwiększenia ilości użytkowników i rozszerzenia funkcjonalności i wydajności systemu.
System licencjonowania Slican NCP daje uprawnienia / określa, z których funkcji oprogramowania może korzystać nabywca licencji, i oferuje cztery typy licencji:
- licencje bazowe (base), czyli licencje określające maksymalną ilość użytkowników i jednoczesnych rozmów
- licencje typu kanałowego (channels) określające ilości kanałów nagrywających, uczestników konferencji czy dodatkowych jednocześnie prowadzonych rozmów
- licencje użytkowe (user) czyli licencje dla każdego użytkownika np. CallCenterAgent i CallCenterQueue, Voice2Mail, Fax2Mail
- licencje serwerowe (poszerzające możliwości systemowe) czyli licencje dla wszystkich użytkowników centrali np. aktualizacja firmware, sieciowanie czy redundancja (dopasowane do wybranej licencji bazowej)